Zawody na celność lądowania 2011 (?) |
Autor |
Wiadomość |
Vex
Tomek Kalinowski
Wiek: 37 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 354 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 2011-09-04, 13:07
|
|
|
Mi osobiście bardziej podoba się mierzenie miejsca przyziemienia. Wydaje mi się, że jest to bardziej emocjonujące i stanowi większe wyzwanie dla pilota aby utrzymać szybowiec w powietrzu dokładnie do konkretnego momentu, a nie jak zatrzymać szybowiec już na ziemi - swoją drogą też go trzeba sprawnie zatrzymać by nie zarobić dodatkowych karnych pkt W ten sam sposób mierzone są zawody samolotowe. Wydaje mi się również, że w ubiegłym roku dwie - trzy pary uważnych oczu załatwiały sprawę całkiem sprawnie? |
|
|
|
|
yacek
Jacek Hirsztritt
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 71 Skąd: Ełk/Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-04, 13:08
|
|
|
Pomysł bardzo dobry, no i chyba utrudni też to trochę sprawę. Wywalić pełne hamulce nad chustką jest łatwiej niż wymierzyć przyziemienie i prędkość tak, żeby koło niej się zatrzymać :) tak mi się przynajmniej wydaje ;P
edit: no to się czasowo zgraliśmy, ale co do opinii trochę rozjechaliśmy :) ja pisałem a propos wypowiedzi Adama i Łukasza |
|
|
|
|
Adam
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-09-04, 19:00
|
|
|
Zdaję sobie sprawę, że samolotowe zawody na celność lądowania odbywają się tak jak opisał Tomek, ale z drugiej strony pierwszy raz się spotykam z takimi regułami w zawodach szybowcowych.
Ponadto - jak już wspomniał Jacek - mierzenie punktu przyziemienia może się skończyć tym, że niektórzy będą chcieli na siłę przyziemić szybowiec mając np. za dużą prędkość, co nie wyjdzie na zdrowie Puchaczowi...
Oczywiście w 2 koncepcji nie używamy hamulca kółka (który i tak pewnie nie działa), a przyziemienie przed ogranicznikiem oznacza dyskwalifikację.
@ Yacek - będziesz jechał z Wawy na ten drugi termin? Mógłbym się zabrać? :) |
_________________ Pozdrawiam,
Adam Sieradzki |
|
|
|
|
Karol Pawlicki
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 191 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-09-05, 12:42
|
|
|
A mogę startować na Jantarze
please, please
Przynajmniej będę miał szansę trafić w lotnisko i nie być na końcu jak w zeszłym roku
No dziewczyny i chłopaki zgódźcie się
KP |
|
|
|
|
Marian
Marian
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-05, 14:36
|
|
|
Dla Karola zrobiłbym wyjątek, ale za to dołożyłbym współczynnik Żeby za bardzo nie bolało może być z zawodów przelotowych... |
_________________
|
|
|
|
|
Vex
Tomek Kalinowski
Wiek: 37 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 354 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 2011-09-06, 11:54
|
|
|
Koszt jednego lotu na zawodach dla osób nieaktywnych, lub z innych aeroklubów został obniżony do 35 zł |
|
|
|
|
Vex
Tomek Kalinowski
Wiek: 37 Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 354 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 2011-09-07, 22:29
|
|
|
Patrząc na ilość osób zapisanych na termin pierwszy i na termin drugi co myślicie o pozostawieniu tylko pierwszego? Zdecydowanie ułatwi to organizacyjnie całości. Myślę, że nie wszyscy będą mogli być na II terminie, a w takim wypadku wtedy było miało się odbyć zakończenie z rozdaniem nagród. Będziemy mieli również zawodników z innych aeroklubów. Kamila, Jacek, Orzech. Czy na pewno nie dali byście rady pojawić się na I terminie? |
|
|
|
|
heniek
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 140
|
Wysłany: 2011-09-07, 23:50
|
|
|
szanowni koledzy zmiana zasad co do tego co należy oceniać doprowadzić może do tego że chcąc zatrzymać się jak najbliżej piloci będą latali na małych prędkościach a nie o to nam chodzi [ to ma być zabawa i przyjemność a nie zawody RED BULL] |
|
|
|
|
AeroBart
Wiek: 39 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 39 Skąd: Gdańsk, EPGD, EPGI
|
Wysłany: 2011-09-08, 13:01
|
|
|
To może od razu zróbmy 2 listę na której rezerwuje się miejsce na "sali wykładowej" co by nie było sytuacji, że ktoś nie ma gdzie spać bo na namiot to może być już trochę za zimno |
_________________ ..::AeroBart::.. |
|
|
|
|
Marian
Marian
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-08, 14:49
|
|
|
Cześć Bartek,
Przy tej liczbie zawodników mamy jeszcze wolne miejsca do spania na Wykładowej w Ciemni i w Paragrafie 22 ...
m |
_________________
|
|
|
|
|
AeroBart
Wiek: 39 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 39 Skąd: Gdańsk, EPGD, EPGI
|
Wysłany: 2011-09-08, 17:58
|
|
|
Ja tylko tak profilaktycznie się zapytałem Przeważnie na wyjazdy na lotniska aeroklubowe to nauczony doświadczeniem na wszelki wypadek zawsze mam namiot, materac dmuchany i inne temu podobne bo nigdy nie wiadomo co się trafi |
_________________ ..::AeroBart::.. |
|
|
|
|
Marian
Marian
Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-08, 18:03
|
|
|
Bartek,
Dla Ciebie miejsce zawsze się znajdzie, choćbym miał spać na podłodze
Marian |
_________________
|
|
|
|
|
orzech
Wiek: 33 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa :)
|
Wysłany: 2011-09-08, 18:18
|
|
|
Pojawię się w I-szym terminie. Nie ma z tym większego problemu.
Pozdrawiam
Orzech |
|
|
|
|
AeroBart
Wiek: 39 Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 39 Skąd: Gdańsk, EPGD, EPGI
|
Wysłany: 2011-09-08, 18:21
|
|
|
Marian napisał/a: |
choćbym miał spać na podłodze
|
Nie będzie takiej potrzeby Na pewno damy sobie radę. A podłogi to możemy co najwyżej użyć do gry na "wirtualnej" (niewidzialnej) gitarze (wtajemniczeni znają temat, a nie wtajemniczeni może dostąpią tego zaszczytu) |
_________________ ..::AeroBart::.. |
|
|
|
|
yacek
Jacek Hirsztritt
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 71 Skąd: Ełk/Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-08, 20:58
|
|
|
Ja na 1szym terminie będę mógł być tylko w niedzielę, więc jeśli będzie taka potrzeba to się pojawię wtedy |
|
|
|
|
|